تو آخر امان مردم آرام آرام از الک فتنه ها می گذرن تا غربال بشن. چقدر احادیث داریم در مورد اینکه مومن مشکل سایر مومنین رو مشکل خودش می دونه و حل می کنه و دغدغه منده. چقدر احادیث داریم من باب غیرت نه و کفر بودنش. چقدر روایات داریم از واکنش ائمه به ن حسود و مخالف تعدد. آیات قران واضحه . حتی با تفسیری کاملا واضح از ائمه من باب اونجا که فرموده شده اگر می ترسید یک زن بگیرید و اونجا که فرموده شده شما نمی توانید عدالت رو رعایت کنید
با وجود همه اینها و با وجود اینکه قریب به اکثر افرادی که بر عروه حاشیه زدند حتی استحباب برای تعدد زوجات قائل شده اند، و با وجود اینکه "هیچ " فقیهی نیست که حتی کراهت برای تعدد قائل شده باشد ، و با توجه به شرایط اسف بار جامعه چه از باب گناه و تبرج ن و ، چه از باب تعداد ن بی شوهر سن بالا ، باز عده ای، حتی اندکی به فکر فرو نمی روند و دست از عناد بر نمی دارند و حتی از رهبری مایه می زارن ! با وجود اینکه باید به مرجعشون مراجعه کنن. رهبری را به هر نحو ، وسیله رسیدن به اهداف پلیدشون قرار می دن.
اون زمان که در مورد تعدد تحقیق می کردم، سال گذشته، تو خبر گذاری ها به یه ماجرا رسیدم که رهبری خیلی ناراحت شدن از بیان تعدد تو جلسه ای و فرمودند هر کی تعدد کنه اخراج می کنم. خیلی تعجب کردم. رهبرم اگر کسی مطابق سیره و آیه قران ، به هر دلیل، عمل کنه اخراج می کنن؟؟؟!!!!
زنگ زدم دفترشون پرسیدم. گفتن این مطلب منتسب به رهبری نیست در این باره رهبری چنین نفرموده اند. گفتم نظرشون چیه ؟ گفتند مکروه نیست.
(بماند از استفتا چند سال گذشته که اگر محذور پیش نیاد مستحبه.)
گفتم گفته می شه زیادی تعداد دختران و ن بی شوهر موجب واجب کفایی شدن تعدد می شه ، الان اینگونه نیست؟ فرمودند تشخیصش به عهده خود مکلفه که الان واجب کفایی هست یا نه.
خوب وقتی نظر مرجعم رو جویا شدم و بعد با بررسی بیشتر ، مطمئن شدم به مسیرم.
اما چندی پیش، وقتی بحث تعدد زوجات از برنامه بدون توقف پخش شد و معاندین دیدند دلیل قانع کننده ای ندارند ، باز از رهبری مایه گذاشتن و همون پستها که رهبری بسیار ناراحت شدند و اگر کسی تعدد بکنه اخراجش می کنن فضای مجازی رو پر کرد و عده ای زود باور و بدون تحقیق و تفحص موندن سر دو راهی. می گفتن که رهبر مخالف تعدد زوجات هستند و به شدت مخالفند! . اما چندی بعد با درخواست از رهبری ، رهبری فتوا دادند که تعدد زوجات مباحه. مثل خیلی اعمال دیگه مثل غذا خوردن. عمل مباح هم با توجه به نیتِ انجام می تونه تبدیل به ثواب بشه. به هر حال رهبر عزیزم فرمودند که عمل مباحه . یعنی مکروه نیست! یعنی برای عمل مباح بر کسی خشم نمی گیرند و اخراج نمی کنند! اخراج غیر منطقیه! اما وقتی معاندین دیدند که از این مسیر راه به جایی نبردند ، یه بیت شعری که کاملا بی ربط به تعدد بود و آقا در شب شعری خوانده بودند رو در کنار فتوا قرار دادند و دفتر ن پخش کرد و اتفاقا حالا بجای دقت در فتوا مرتب این بیت شعر را بزرگ و مشخص کردند و روش مانور دادند!!!!
خوب پس اگر "خدا یکی ،محبت یکی ، یار یکی " پس ائمه ما که چند یار داشتند چی؟ پس علمای ما چون آیت الله قاضی و شاه آبادی و مراجعی چون آیت الله مکارم و . چی؟ خداشون استغفرالله یکی نبوده؟؟؟
بماند بعد گفته شده ای دات ای ار منبع نیست
بماند اگر جلوی حلال خدا گرفته بشه حرام شیوع پیدا می کنه
بماند گفته شده هیچ زنی رو نذارید بیوه وبی شوهر بماند
بماند به هر ترفندی شده دارن سن ازدواج رو بالا می برند و با بازی با الفاظ و . مانند کودک همسری و اخراج از مدارس روزانه تلاش می کنن ازدواج در سن پایین رو از بین ببرند
بماند از سیستم دانشگاه و هدف و ارزش گذاری ها برای دختران و سیستم بازار کار و .
بماند از تهای فرزند آوری و کاهش میزان کمک به خانوارها در خانواده با افزاریش جمعیت مثلا از ۵۰ تومن به ۴۰ تومن نفری در خانواده ۵ نفره و برای خانواده بالاتر که
بماند که در مقابل اعمال حرام چون تبرج و بدحجابی و و فحشا و اختلاس و . صدایی از کسی در نمیاد و در مقابل عمل تعدد زوجات که نهایت مباحه.
بماند که عده ای برای واضحاتی اینچنین ، واضحاتی از ایات قران در باب تعدد و سیره ائمه و احادیث و وضعیت جامعه و آیات انفاق از آنچه دوست داریم و آیات پذیرش احکام الهی بدون کراهت و . می گن اگر امام زمان عج بیان بگن چنین کن من انجام می دم ،
و.
در حالی که خوابن و یا خود را به خواب زده اند
چرا که
اگر با طلوع خورشید از خواب بیدار شویم نمازمان قضا شده است
درباره این سایت